10 sunde vaner, der giver din træning et boost

Marlene Livsstil 0 Comments

1. Sørg for altid at få et solidt måltid mindst 1 time, inden du skal træne. Kulhydrater (grov pasta, kartoffel, groft brød), protein samt grøntsager.

2. Spist varieret. Du bliver træt af knækbrød og kylling pålæg efter 3 dage! Spis efter sæson. Lige nu er grønne asparges en fantastisk snack!

3. Spis cirka hver 2-3 time, så du aldrig ‘rammer bunden’. Små hyggelige mellemmåltider, grøntsager med hytteost dip er fantastisk! Hvis du træner direkte efter arbejde, vil din krop takke dig for, at du har fyldt benzin på den hele dagen, og vil ikke ”gå sukkerkold”.

4. Under træning er det vigtigt at drikke vand. Masser af vand. Vand fremmer din præstation!

5. Efter træning er det vigtigt at få fyldt lidt op i de tomme depoter. En banan er gudeskønt efter træning, og så kan du tage direkte hjem, og få et godt solidt måltid (kulhydrat, protein og fedt).

Sørg for, at der ikke går flere timer, efter du har trænet, til du får noget at spise. Så må du have en sandwich med i tasken.

6. Prøv at skrue ned på de simple kulhydrater (hvidt brød, almindelig pasta) og det samme for fede animalske produkter (smør, fløde, ost). Smid grove pastaskruer samt avokado og mandler i kurven i stedet.

7. Lad være med at panikke over et stykke kage! Mange spiser en kage, og bruger hernæst 1 time på løbebåndet for at ”forbrænde” den dumme kage.

Accepter, at du har spist kage – det er okay, kage er dejligt. Gør det til ugens højdepunkt, og vælg med omhu dit yndlings stykke kage med en dejlig kop kaffe til. Nyd det, tillad dig det én gang om ugen i stedet for bare at spise det, fordi alle andre gør det og bagefter skulle svede det ud i panik.

8. Find en træningsform, som passer dig og motiverer dig. Nogle bliver motiveret af holdtræning, hvor andre helst vil lukke verdenen ude og være sig selv.

Book en personlig træner, og prøv en masse forskelligt, så du kan finde netop det, som motiverer dig. Træning skal ikke være en sur pligt, det skal være sjovt!

9. Opbakning, støtte og high fives. I et træningsforløb er det vigtigt at få opbakning. Hvis dine kollegaer, venner, familie, kæreste bliver ved med at købe kage, slik osv, er det svært at sige fra.

Fortæl din omgangskreds, at dette er DIN beslutning, og du ønsker deres hjælp og support.

Hver gang slikskålen kommer forbi dig, og du pænt takker nej, er en highfive på sin plads. Se, hvor mange high fives du kan få på en dag?

10. Sidst, men ikke mindst, så elsk dig selv. Træning gør fantastiske ting ved vores humør, krop, sundhed. Men sørg for, at du har det godt. Skil dig af med de negative ting, som du har indflydelse på, og fyld på med de positive.

Træning er godt, når humøret er nede. Men træning skal ikke KUN udføres, når humøret er dårligt. Den bedste træning udføres med overskud og positiv energi!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *